Saturday, September 3, 2011

celaru !

celaru sial ! - bentak hati .
buku tak tersentuh lagi , elok dihinggap habuk - kata hati .
trial isnin ni - mulut ganti .

macam-macam problem sekarang , masalah diri - Entahlah ..
masalah family - Nauzubillah ...
masalah kewangan - ALLAH !

ujian datang silih berganti , tapi aku cepat lupa pada Illahi - kau ?
aku manusia biasa , bila senang ada ingatNya , bila susah makin lagi dekat denganNya - kau ?
waktu terus berjalan tanpa kenal erti  "MENUNGGU" , aku yang terkapai-kapai tak sempat meminta tolong . aku dihanyut oleh ombak masa yang mengganas . menelan seluruh kelekaan . menghidang sejuta masa mendatang , sekali lagi tak kenal erti "MENUNGGU" .

aku terus berjalan , setiap saat aku berjalan . berjalan meninggalkan waktu , sebab waktu tak pernah menunggu . setiap waktu ada setiap peristiwa . bila waktu berlalu tinggallah cerita . cerita tentang sebuah kehidupan . kehidupan seorang manusia bernama aku . menjadi sejarah , sejarah yang dikenang . sampai kemati.

tersedar aku dari khayalan , sambil jari menekan keyboard , sambil mendapatkan idea untuk menulis - aku tahu pasti dariNya.
aku mengenang dosa - bila nak berubah ?
cuma aku mampu menadah tangan setiap kali selepas solat dan teruskan kepidanaan yang bakal aku lakukan selepas sahaja menyuci diri dari dosa . ALLAH , kau maha pengampun .

sekali lagi , aku CELARU !

No comments:

Post a Comment