Friday, September 2, 2011

... MPH , aku seorang diri ...

hari ini , aku jemput kawan dari jauh datang rumah . macam biasa , raya :)
aku pula berjanji nak pergi mid valley dengan kawan yang lain - aku lambat !

sampai kat sana , diorang dah ada kat burger king  . dah beli tiket wayang - hantu bonceng .
aku yang terlewat waktu segera menaiki eskulator untuk ke tingkat di mana tiket-tiket wayang dijual .
macam biasa - golden screen cinema 

beratur punya panjang , sampai tak sedar waktu berjalan meninggalkan aku sendiri , aku berteman kesana , bukan keseorangan . abang india serve aku , muka macam haram je . haha . kawan aku yang lain pulak last minute tak nak beli tiket wayang - hangin aku satu badan . seklai aku tanya "hantu bonceng 5:45 p.m." - SOLD OUT !

bengang ! sakit hati ! penat ! bahlul ! sial ! - carut aku dalam hati .

nak sedapkan hati aku cuba tanya movie dalam waktu terdekat - final destination 6:40 p.m.
ABANG , aku baru 17 - bentak hati .
MASA lambat - cakap hati.
IT'S OKAY , THANK YOU - mulut berbicara , kaki melangkah pergi .

nak sedapkan hati , jalan sendiri ke exhibition center - IT FAIR
rakus ! aku rakus ! aku gila ! aku tertawa ! bila nafsu memuncak , bila duit tersedia , bila syaitan berbisik indah - belilah , kau tak ada kan benda tu .
NAUZUBILLAH ! aku hanya beli netbook skin . memang aku yang nak . murah . cantik . harga patut - RM 15 . ka-ching , resit diberi , duit diambil . lafaz thank you dari penjual disambut welcome oleh aku .

aku teruskan perjalan dengan empat orang rakan wanita . berjalan ke arah baskin robin , celoteh dan pertanyaan silih berganti - nak kemana selepas ini ? jawapan balik kerumah berdesing kat telinga aku. 


aku menuju MPH , disana mencari buku , membuka laptop menulis hikayat hidup dalam blog sendiri .
di MPH , aku seorang diri ..

MPH MID VALLEY ,
duduk merenung tengok orang lain baca buku


No comments:

Post a Comment